{ "label": "SWADE Pouvoirs", "mapping": { "description_full": "data.description" }, "entries": [ { "id": "Arcane Protection", "name": "Protection Arcanique", "description": "Voir SWADE p. 231", "description_full": "
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En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} , les pouvoirs hostiles subissent un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{malus} de −2 (−4 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}) pour affecter le bénéficiaire.

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Leurs éventuels @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{dégâts} sont réduits de même. Protection arcanique se cumule avec l'Atout @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.Arcane Resistance]{Résistance aux arcanes}. Le bénéficiaire peut donc avoir les deux.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Banish", "name": "Bannissement", "description": "Voir SWADE p. 217", "description_full": "
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Bannissement renvoie les entités des plans immatériels vers leur dimension d’origine. Cela inclut les fantômes, les démons, les élémentaux et autres êtres similaires (à la discrétion du MJ).

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Bannir une créature est un jet d’Arcanes du conjurateur @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} à l’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} de la cible. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} la cible est @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Secouée}, chaque @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} inflige une @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Blessure}.

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Si cela @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Incapacite} la cible, elle retourne dans son plan d’existence d’origine. Une entité bannie peut revenir à la discrétion du MJ : à la prochaine pleine lune, quand elle est de nouveau invoquée ou quelques instants plus tard pour une créature particulièrement puissante dans des conditions adéquates tel un lieu de pouvoir.

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" }, { "id": "Barrier", "name": "Barrière", "description": "Voir SWADE p. 217", "description_full": "
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Barrière crée un mur de 5 cases de long (10 mètres) et 1 case de haut (2 mètres), immobile et épousant la surface où il apparaît. Son épaisseur dépend de sa composition mais ne dépasse généralement pas quelques poignées de centimètres.

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Le mur a une @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Breaking Things]{Solidité} de 10 et peut être @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Breaking Things]{cassé} comme n’importe quel autre objet (voir p. 139).

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Quand le sort expire ou que le mur est brisé, il tombe en poussière ou se dissipe, rien ne subsistant de l’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trappings]{Aspect}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Beast Friend", "name": "Ami des bêtes", "description": "Voir SWADE p. 215", "description_full": "
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Ce sort permet à un individu de parler à des animaux naturels et de guider leurs actions. Le coût d’activation est égal à la somme de leur @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} (minimum 1 par créature). Par exemple, contrôler trois @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Dog / Wolf]{loups} (Taille −1) coûte ainsi 3 Points de pouvoir (car le coût minimum est de 1), tandis que contrôler un rhinocéros (Taille 5) coûte 5 Points de pouvoir.

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En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, les créatures obéissent à des ordres simples comme des chiens bien dressés. Ils attaquent les ennemis de leur maître quitte à se mettre en danger. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, elles seront davantage soumises. Sans être suicidaires, elles dépasseront leurs peurs naturelles pour suivre les ordres.

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Les @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Swarm]{Essaims} aussi peuvent être contrôlés au coût de 1 Point de pouvoir pour un Petit, 2 PP pour un Moyen et 3 PP pour un Grand.

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Ami des Bêtes ne fonctionne que sur les créatures naturelles dotées d’une intelligence animale. Il est sans effet sur les animaux conjurés, magiques ou surnaturels.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Blast", "name": "Explosion", "description": "Voir SWADE p. 226", "description_full": "
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Explosion produit une boule d’énergie ou de matière explosive. La zone d’effet couvre un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit moyen}. Tout ce qui s’y trouve subit 2d6 de dégâts, 3d6 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} (voir @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Attaque de zone}).

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Modificateurs

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" }, { "id": "Blind", "name": "Aveuglement", "description": "Voir SWADE p. 216", "description_full": "
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La cible de ce pouvoir vicieux souffre d’une vision floue, ou d’une quasi-cécité en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

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La victime subit un malus de −2 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} (et −4 en cas de Prouesse) pour toute action requérant la vue.

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À la fin de ses prochains tours, la victime tente automatiquement d’annuler cet effet en réussissant un jet de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Vigueur} en @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action gratuite}. En cas de Succès, elle annulle 2 points de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{malus}, en cas de Prouesse elle annulle complètement l’effet.

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Modifiers

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" }, { "id": "Bolt", "name": "Éclair", "description": "Voir SWADE p. 224", "description_full": "
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Éclair envoie une décharge dévastatrice d’énergie, un rayon sacré ou des éclats de matière sur un seul ennemi.

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Il n’y a pas de malus de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Attacks]{Portée} mais le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{jet d'Arcanes} est affecté par les @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{malus} de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Cover and Obstacles]{Couvert}, de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Illumination]{Visibilité} et tous les autres habituels.

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Un éclair inflige 2d6 de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Dealing Damage]{dégâts}, 3d6 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

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Modifiers

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" }, { "id": "Boost/Lower Trait", "name": "Augmentation / Diminution de Trait", "description": "Voir SWADE p. 216", "description_full": "
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Ce pouvoir permet à un personnage d’améliorer ou de diminuer un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Trait} (attribut ou compétence) de la cible.

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Augmentation améliore le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Trait} choisi d’un cran en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, de deux crans en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, pour 5 @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{rounds}.

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Diminution réduit le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Trait} adverse d’un cran en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, de deux crans en cas de Prouesse, avec un d4 au minimum. A la fin de ses prochains tours, la victime tente automatiquement d’annuler cet effect en réussissant un jet d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} en @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action gratuite}. Un Succès restaure un cran dans le Trait tandis qu'une Prouesse les restaure complètement.

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Des sorts répétés ne cumulent pas leurs effets sur un même Trait (prendre le plus élevé) mais peuvent affecter différents Traits.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Burrow", "name": "Enfouissement", "description": "Voir SWADE p. 225", "description_full": "
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Enfouissement permet au bénéficiaire de se fondre dans de la terre naturelle. Il peut rester dans une sorte de limbes ou creuser à la moitié de son @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Allure} (son Allure complète en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}). Il ne peut pas courir.

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Un personnage enfoui peut tenter de surprendre un ennemi avec un jet de @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Stealth]{Discrétion} @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} à la @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} adverse. Le personnage considère sa cible comme @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Distracted and Vulnerable]{Vulnérable} en cas de Succès, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.The Drop]{Surprise} en cas de Prouesse. Les cibles @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Hold]{En attente} peuvent tenter d’interrompre l’attaque juste avant.

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Un personnage enfoui ne peut généralement plus surprendre un ennemi une fois sa présence connue mais peut s’enfouir pour se protéger et se déplacer.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Burst", "name": "Rafale", "description": "Voir SWADE p. 232", "description_full": "
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Rafale produit de l’énergie en éventail baignant ses cibles dans un feu vif, dans un cône de froid ou dans toute autre matière ou énergie dévastatrice.

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Un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} crée un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit de cône} dont l’origine est l’arcaniste (voir @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Attaque de zone}).Tout ce qui s’y trouve subit 2d6 de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{dégâts}, 3d6 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Confusion", "name": "Confusion", "description": "Voir SWADE p. 218", "description_full": "
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Confusion confond une cible, la rendant à la fois @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Distracted and Vulnerable]{Distraite et Vulnérable} si elle @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{échoue} un jet d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} (−2 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} au jet d’activation). Ces deux états durent jusqu’à la fin du prochain @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{tour} de la cible.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Damage Field", "name": "Zone de dégâts", "description": "Voir SWADE p. 237", "description_full": "
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Zone de dégâts crée une aura dangereuse autour du bénéficiaire qui blesse les ennemis suffisamment fous pour s’en approcher.

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À la fin du @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{tour} du personnage affecté, tous les individus adjacents (alliés inclus !) subissent automatiquement 2d4 de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Dealing Damage]{dégâts}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Darksight", "name": "Vision dans le noir", "description": "Voir SWADE p. 236", "description_full": "
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Vision dans le noir permet à un héros de voir dans l’obscurité. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} il ignore 4 points de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Illumination]{malus de Visibilité}. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} il en ignore 6 points et peut voir dans les Ténèbres.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Deflection", "name": "Déflexion", "description": "Voir SWADE p. 221", "description_full": "
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Les pouvoirs Déflexion fonctionnent de diverses manières. Certaines manifestations repoussent réellement les attaques reçues, d’autres floutent la forme de la cible ou produisent des illusions. Le résultat final reste cependant toujours le même : détourner du bénéficiaire les @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Attacks]{attaques} au contact ou à distance.

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Une fois actif, les ennemis subissent un malus de −2 pour leurs attaques ciblant le bénéficiaire, −4 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Detect/Conceal Arcana", "name": "Détection / Dissimulation d'Arcanes", "description": "Voir SWADE p. 221", "description_full": "
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Détection d’Arcanes permet au bénéficiaire de voir et détecter toutes personnes, objets ou effets surnaturels dans son champ de vision pendant cinq @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{rounds}. Ceci inclut les ennemis @Compendium[swade-core-rules.swade-powers.Invisibility]{invisibles}, les enchantements sur les gens ou les objets, les @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Background (Weird Science)]{appareils de science étrange}, etc. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, le bénéficiaire connaît également la nature générale de l’enchantement : nocif, camouflage, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Background (Magic)]{magie}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Background (Miracles)]{miracle}, etc.

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Détection d’Arcanespermet également d’ignorer jusqu’à 4 points de malus pour attaquer des ennemis cachés par des @Compendium[swade-core-rules.swade-powers.Light / Darkness]{ténèbres magiques}, invisibilité ou des capacités similaires (le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{malus} complet en cas de Prouesse).

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Dissimulation d’arcanes met à l’abri de la détection des énergies arcaniques un être ou un objet d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Échelle normale} pour une heure.

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Détection vs. Dissimulation : Détecter des arcanes sur quelqu’un ou quelque chose de dissimulé est un jet @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Arcanes} à lancer à chaque tentative, une fois maximum par @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{tour}. Si la dissimulation l’emporte, le personnage ne peut percer le camouflage avec son sort mais il peut annuler ce dernier pour le relancer.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Disguise", "name": "Déguisement", "description": "Voir SWADE p. 221", "description_full": "
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Déguisement permet au bénéficiaire de prendre l’apparence d’une autre personne de même @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} et de même forme, vêtements inclus, mais cela n’octroie aucune autre capacité.

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Ceux ayant une raison de douter de l’identité de l’imposteur font un jet de @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} à −2 pour percer le déguisement (−4 en cas de Prouesse au jet d’activation du pouvoir) en @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action gratuite}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Dispel", "name": "Dissipation", "description": "Voir SWADE p. 222", "description_full": "
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Dissipation permet à un héros d’annuler des pouvoirs adverses. C’est sans effet sur les enchantements permanents ou les capacités innées tels le souffle d’un dragon ou le cri d’une banshee. Dissipation affecte normalement les @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Devices]{Objets arcaniques}.

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Dissipation peut être utilisé contre un pouvoir déjà actif ou pour contrer un pouvoir adverse en cours d’activation. Dans ce dernier cas, l’arcaniste doit être @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Hold]{En Attente} et interrompre l’action adverse.

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Dans les deux cas, dissiper un pouvoir adverse est un jet @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Arcanes}, avec un malus de −2 si le pouvoir à annuler est d’une autre nature (tels Magie contre Miracles, Psionique contre Science étrange).

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En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} le pouvoir est dissipé et en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} son bénéficiaire est @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Distracted and Vulnerable]{Distrait}. En cas d’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Échec} lors d’un contre, le jet adverse sert également à activer son pouvoir.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Divination", "name": "Divination", "description": "Voir SWADE p. 222", "description_full": "
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Divination permet à l’arcaniste de contacter des entités ou des puissances d’un autre monde pour glaner des informations.

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Préparer ce sort nécessite une minute ininterrompue de préparation et doit s’accomplir sur un lieu propice à l’être spirituel à contacter. Par exemple pour converser avec un fantôme, il faut être sur sa tombe, le lieu de son trépas ou avec un de ses objets personnels en main, les oracles ne peuvent être délivrés que dans les temples, les esprits du feu seulement près d’un foyer ouvert, etc.

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Une fois le temps de préparation écoulé, l’arcaniste fait son @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{jet d'Arcanes}. Un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} lui permet de contacter l’esprit et de lui poser ses questions. L’entité doit répondre au mieux de ses capacités, avec franchise ou ambiguïté selon ce que le meneur de jeu pense approprié pour la personnalité de l’esprit et la campagne. En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, l’esprit est plus serviable, connaisseur ou franc que d’habitude, qu’il le veuille ou non.

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Le type d’entité contactée détermine le contenu de la communication. Les esprits d’outre-tombe ont tendance à ne connaître que des choses concernant leur vie et leur mort, sans savoir l’identité de leur meurtrier si celui-ci était masqué ou hors de vue.

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De la même façon, les esprits de la nature connaissent leur environnement local, les démons les affaires qu’ils traitent directement, etc. Le meneur de jeu doit trancher sur ce que sait l’entité selon son passé, son origine et sa personnalité.

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Un esprit contacté ne peut plus l’être à nouveau avant 24 heures. Le meneur de jeu peut étendre cela à une communauté d’esprits dans un même lieu tels des élémentaires de l’eau dans un ruisseau clapotant ou les esprits d’une fosse commune.

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" }, { "id": "Drain Power Points", "name": "Siphon d'énergie", "description": "Voir SWADE p. 233", "description_full": "
\n

Un puissant mage, prêtre, psionique ou autre peut utiliser cette capacité pour drainer de l’énergie arcanique d’un adversaire. Il peut par fois même se l’accaparer.

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Le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{jet d'Arcanes} est @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} à l’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} de la cible. L’arcaniste subit un malus de -2 si ses @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Arcanes} sont différentes de celles adverses.

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En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, le rival perd 1d6 @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Points de pouvoir} (dé non explosif). En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} l’arcaniste gagne ces Points de pouvoir pour son propre usage. Il peut ainsi dépasser son maximum. Ces PP durent jusqu’à utilisation et seront les premiers dépensés.

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Siphon d’énergie peut également être utilisé sur un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Devices]{Objet arcanique} (celui-ci résiste avec la Compétence d’arcanes de son créateur, qu’il le porte ou non). L’objet ne perd pas plus de Points de pouvoir qu’il n’en a.

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" }, { "id": "Elemental Manipulation", "name": "Manipulation élémentaire", "description": "Voir SWADE p. 230", "description_full": "
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Ce pouvoir donne un contrôle limité sur les quatre éléments traditionnels : l’air, l’eau, le feu et la terre (ces éléments peuvent varier selon l’univers). Le pouvoir agit comme s’il avait d6 en @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force}, d8 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}. Voici quelques idées de ce que chaque élément peut faire. Chacune est une action.

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" }, { "id": "Empathy", "name": "Empathie", "description": "Voir SWADE p. 224", "description_full": "
\n

L’arcaniste noue un lien émotionnel avec sa cible en réussissant un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{jet d'Arcanes} @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} à l’@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}. Il connaît alors l’état émotionnel de sa cible et ses pensées de surface les plus basiques. Il bénéficie de +1 (+2 en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}) en @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Intimidation]{Intimidation}, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Persuasion]{Persuasion}, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Performance]{Performance} ou @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Taunt]{Provocation} contre elle.

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Empathie fonctionne également sur les animaux, octroyant +2 en @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Riding]{Équitation} ou autres jets pour interagir avec la créature.

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" }, { "id": "Entangle", "name": "Enchevêtrement", "description": "Voir SWADE p. 225", "description_full": "
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Enchevêtrement permet à l’arcaniste de restreindre les mouvements d’une cible avec de la glace, des liens d’énergie, des lianes ou tout autre @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trappings]{Aspect} avec une @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Breaking Things]{Solidité} de 5. En cas de Succès la cible est @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Bound and Entangled]{Entravé}, en cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} elle est @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Bound and Entangled]{Immobilisée}.

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Une victime peut tenter de se libérer à son tour comme détaillé dans @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Bound and Entangled]{Entravé et Immobilisé}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Environmental Protection", "name": "Adaptation environnementale", "description": "Voir SWADE p. 214", "description_full": "
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Les aventuriers voyagent parfois sous l’eau, dans l’espace ou dans un autre environnement hostile. Ce pouvoir les protège contre la pression abyssale, la chaleur accablante, le froid intense et même les radiations.

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Adaptation environnementale permet à la cible de respirer, de parler et de se déplacer à son @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Allure} normale dans un environnement qui lui serait autrement fatal. Il protège contre la @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Heat]{chaleur intense}, le @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Cold]{froid}, les @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Radiation]{radiations}, la pression atmosphérique ou d’un fluide, le manque d’oxygène. D’une manière générale l’aventurier peut agir normalement dans l’eau, l’espace, le cratère d’un volcan, etc. Le pouvoir flanche rapidement (1d4 rounds) en présence de conditions extrêmes comme une coulée de lave ou l'irradiation massive du cœur d'un réacteur nucléaire en fusion.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Farsight", "name": "Vision lointaine", "description": "Voir SWADE p. 236", "description_full": "
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Vision lointaine permet au bénéficiaire de voir en détail à de grandes distances. Il peut lire sur les lèvres ou voir des petits caractères jusqu’à 1,5 km.

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En cas de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, ses malus de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Attacks]{Portée} sont réduits de moitié en @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Shooting]{Tir}, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} (lancer) ou autres.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Fear", "name": "Terreur", "description": "Voir SWADE p. 235", "description_full": "
\n

Ce pouvoir cause une extrême épouvante. La personne affectée doit réussir un jet de @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Fear]{Terreur}. En cas d’Échec, un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Extra} est paniqué, un @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Joker} fait un jet sur la @Compendium[swade-core-rules.swade-macros.Fear Table]{table de Terreur}. Si le pouvoir est activé avec une @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, le jet de Terreur se fait à -2 et les Jokers ajoutent +2 à leur jet sur la table de Terreur.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Fly", "name": "Fly", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Fly allows a character to soar at @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Allure} 12″, or twice that with a raise (he may not @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Run}).

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Modificateurs

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" }, { "id": "Growth/Shrink", "name": "Growth/Shrink", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Growth increases the recipient’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} by 1 for every 2 @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Points de pouvoir} spent. Each increase in Size grants the target a one-step increase to @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} and 1 point of @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Characters]{Toughness}. This does not increase @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Wounds} regardless of change to @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Scale}.

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Shrink reduces the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} of the subject one step for every 2 @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Points de pouvoir} spent to a maximum of Size -2 (approximately the size of a cat). Each step reduced decreases @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} one die type (minimum of d4) and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Characters]{Toughness} by 1 (minimum of 2).

\n

For unwilling targets, the caster’s arcane skill roll is @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} by @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}.

\n
" }, { "id": "Havoc", "name": "Havoc", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

This ability creates chaos and mischief for all those within its area of effect, hurling debris and rivals in all directions.

\n

With success, the caster places a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit moyen} anywhere within @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{range}, or a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit de Cône} emanating from the caster.

\n

Anyone touched by the template is @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Distracted and Vulnerable]{Distracted} and must then make a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} roll (at -2 if the caster got a raise). Those who fail are hurled 2d6″—directly away from the caster if using the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit de Cône} or directly away from the center if using a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Blast Template} (the caster chooses for those in the dead center).

\n

Victims who strike a hard object (such as a wall) take 2d4 damage (@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Nonlethal Damage]{nonlethal} unless it’s a spiked wall or other more dangerous hazard).

\n

Airborne Targets: Flying or airborne targets suffer an additional -2 to their @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} rolls as they have no ground to brace themselves on.

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Healing", "name": "Healing", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Healing removes @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Wounds} less than an hour old. A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} removes one Wound, and a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} removes two. The power may be cast additional times to remove additional Wounds within that hour and as long as the healer has enough @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Points de pouvoir}.

\n

For @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Extras}, the GM must first determine if the ally is still alive (see @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Healing]{Aftermath}). If so, a successful arcane skill roll returns the ally to action (@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Secouée} if it matters).

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Illusion", "name": "Illusion", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Illusion can be used to create a visual scene or replica of most anything the caster can imagine, but it is silent, intangible, and incapable of affecting the real world. For example, illusionary weapons pass through foes, one cannot sit in an illusionary chair, and an illusionary dog has no audible bark.

\n

Those who contact an illusion or doubt it’s real make a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} roll as a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action gratuite} (at -2 if the power was activated with a raise). If @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{successful}, that individual is no longer subject to this casting.

\n

The GM should make @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{group rolls} for @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Extras} as they point out the illusion’s inconsistencies to each other.

\n

The volume of the illusion must fit within a sphere the size of a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Gabarit moyen} (4″ or eight yards in diameter).

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Intangibility", "name": "Intangibility", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{successful} @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll, whoever receives this power becomes incorporeal. He is unable to affect the physical world, and it cannot affect him. He can travel through walls, and non-magical weapons pass straight through him. Any items carried at the time of casting are also incorporeal.

\n

While incorporeal, the character may affect other incorporeal beings (including himself), and he is still susceptible to supernatural attacks, including @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Powers]{powers} and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Devices]{enchanted items}. The being becomes corporeal when the power ends, but if within someone or something he’s shunted to the nearest open space and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Stunned]{Stunned}.

\n

If cast on an unwilling target, the victim @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{resists} with @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}.

\n
" }, { "id": "Invisibility", "name": "Invisibility", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, the character and his personal items are transparent except for a vague blur or outline. Any @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action} taken against him that requires sight is made at -4, or -6 with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}. The same penalty applies to @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} rolls to detect the unseen presence.

\n

Modifiers

\n\n
" }, { "id": "Light / Darkness", "name": "Light / Darkness", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Light creates bright @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Illumination]{Visibilité} in a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Grand gabarit}. With a raise, the light can be focused into a 5″ (10 yard) beam as well.

\n

Darkness blocks @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Illumination]{Visibilité} in an area the size of a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Grand gabarit}, making the area Dark, or Pitch Darkness with a raise (see @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Illumination]{Visibilité}).

\n

If light and darkness overlap, they create a patch of Dim light (-2).

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Mind Link", "name": "Mind Link", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Mind link creates a telepathic connection between two individuals (which does not necessarily have to include the caster). The link accommodates only willing subjects and communication—thoughts that aren’t consciously transmitted aren’t relayed.

\n

Once @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{activated}, the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{Range} between all linked minds is one mile, or five with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

\n

If any of the linked characters suffers a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Blessure}, all others must make a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} roll or be @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Secouée} (this cannot cause a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Blessure}).

\n

The speed of communication is that of normal speech, but with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} members may communicate up to 30 seconds or so of speech on a single combat turn.

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Mind Reading", "name": "Mind Reading", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Mind reading is an @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} versus the target’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect}. @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} allows the character to gain one truthful answer from the subject. The target is aware of the mental intrusion unless the mind reader gets a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}. The GM may apply @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{modifiers} based on the subject’s mental @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Hindrances]{Hindrances} or current state of mind.

\n
" }, { "id": "Mind Wipe", "name": "Mind Wipe", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Mind wipe removes a target’s memories, a terrible violation in most civilized societies. The power is @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} by a victim’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} and requires a full minute of mental struggle. The victim must be conscious during this time, so if not restrained he can simply move out of @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{Range}.

\n

If @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{successful}, the victim forgets a single event (up to about 30 minutes of time). A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} removes a complex memory of several hours.

\n

If the defender wins, the caster cannot affect him with mind wipe for 24 hours. (Others may reattempt the power, however.)

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The memory remains missing but strong evidence that challenges its “logic” allows a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} roll at -2 to remember fragments determined by the GM.

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Modifiers

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" }, { "id": "Object Reading", "name": "Object Reading", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Object reading is the ability to see the past of an inanimate object, discovering who held it, where it’s been, and what it might have been used for. The object has no sentience of its own — the caster simply sees and hears visions of the past that took place in its presence.

\n

@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} allows the character to see events that occurred within 10 yards up to about five years past. A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} increases this to 100 years and 20 yards. The caster can “fast forward” and “rewind” as desired, skimming about 10 years of history per minute of real time.

\n

When watching an actual event, it occurs in real time, just as if watching a digital video.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Protection", "name": "Protection", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Protection creates a field of energy or armor around a character, giving him 2 points of @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Armor]{Armor}, or +4 with a raise.

\n

Whether the protection is visible or not depends on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trappings]{Trapping}—this is entirely up to the caster.

\n

Protection stacks with all other armor, natural or worn, and is negated by @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Armor Piercing (AP)]{AP} as usual.

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Puppet", "name": "Puppet", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Puppet is an @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} of the character’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} versus the target’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}. With @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, the victim automatically obeys commands that don’t directly harm himself or those he cares about.

\n

With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, the target is completely controlled, but gets an automatic @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} roll as a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action gratuite} to avoid directly arming himself or those he cares about. If the puppet’s resistance @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{succeeds}, he doesn’t carry out that particular command but doesn’t otherwise resist his master. With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, he breaks the controller’s hold and the power ends.

\n

Commands are general, such as “attack that person” or “open that door.” The controller doesn’t get to dictate how many @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{actions} the victim uses in a turn, whether or not he uses his @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.Sweep]{Sweep} Edge, etc.

\n

Modifiers

\n\n
" }, { "id": "Relief", "name": "Relief", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Relief removes one @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Fatigue]{Fatigue} level, or two with a raise. It can also remove a character’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Secouée} status, and removes @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Stunned]{Stunned} status with a raise.

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Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Resurrection", "name": "Resurrection", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Perhaps the greatest power of all is the ability to bring someone back from the dead. It can restore lost loves, bring solace to the grieving, and topple kingdoms.

\n

Returning the dead to life requires a reasonably complete corpse no more than a year old. The caster then prays, meditates, chants, or otherwise concentrates on mending the body and pulling the spirit back to it for four hours.

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Once done, the healer makes a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{casting roll} at -8. If successful, the victim returns to life with three @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Wounds} and is @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Fatigue]{Exhausted}. With a raise, she returns merely @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Fatigue]{Exhausted}.

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Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Shape Change", "name": "Shape Change", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Many cultures have legends of shamans or wizards who take on the shape of animals.

\n

This power does just that, allowing the caster to take the form of any animal (including fantastic creatures such as @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Dragon]{dragons} and hippogriffs if they exist in that setting, but not humanoids, undead, etc). What a character can change into depends on his @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Advancement]{Rank}:

\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Shape Change
CostRankSize
3NoviceSize -4 to Size -1
5SeasonedSize 0
8VeteranSize 1 to 2
11HeroicSize 3 to 4
15LegendarySize 5 to 10
\n

With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} on the roll, the character transforms into a  particularly large version of its type—increase its @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Vigueur} by one die type each.

\n

Weapons and other personal effects are assumed into the animal’s form and reappear when the power ends, but other objects are dropped.

\n

While transformed, the character retains his own @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Hindrances]{Hindrances}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Edges]{Edges}, and linked @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{skills} (though he may not be able to use some or all of them depending on the form -- GM’s call). He gains the animal’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Agility}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Vigueur}, and linked @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{skills} and cannot use devices that require humanoid form. He has no capacity for speech and cannot activate @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Powers]{powers}, though he may continue to maintain powers previously active.

\n

A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Bestiary]{creature’s} natural abilities inherent to its form are conferred, but magical ones aren’t. A @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Dragon]{dragon} can fly and breathe fire in a traditional fantasy setting, for example, so a character who shape changes into one may do so as well. If dragons also cast spells in that world, however, shape change would not grant that ability because it’s not inherent to the physical form.

\n

Size: The caster does not inherit extra @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Wounds} when transforming into creatures of Large or Huge @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Scale}.

\n

Modificateurs

\n\n
" }, { "id": "Sloth/Speed", "name": "Sloth/Speed", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Sloth lessens celerity and coordination while speed increases it. It halves the target’s total @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{movement} each @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{round} (round up). With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, movement is also an @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{action}. The target automatically attempts to shake off the effects of sloth at the end of each of his next turns by making a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} roll.

\n

@Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès} with speed doubles the target’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{movement} (basic Pace and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{running}). With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} the character also ignores the -2 running penalty.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Slumber", "name": "Slumber", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Those who favor stealth or want to avoid harming their foes are drawn to this spell, which puts its victims into a deep and restful sleep.

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Anyone affected by slumber must make a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} roll (at -2 if the caster got a raise on her @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll). Those who fail fall asleep for the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Powers]{Duration} of the spell. Very loud noises or attempts to physically wake a sleeper (by shaking him, for example), grant another @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} roll.

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Modifiers

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" }, { "id": "Smite", "name": "Smite", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

This power is cast on a weapon of some sort. If it’s a ranged weapon, it affects one entire magazine, 20 bolts, shells, or arrows, or one full “load” of ammunition (the GM determines the exact quantity for unusual weapons). While the power is in effect, the weapon’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Dealing Damage]{dégâts} is increased by +2, or +4 with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Sound/Silence", "name": "Sound/Silence", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Sound mimics any known sound or voice, emanating from a point of origin within @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{Range} at a volume up to the sound of a loud shout. If used as a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Test]{Test}, the defender @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposes} the casting roll with @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect}.

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Silence does the opposite, muting all sound up to a loud shout within a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Area Effect Attacks]{Grand gabarit}. This subtracts 4 from @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} rolls made by those inside the area of effect, as well as anyone trying to hear sounds made from within. A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} completely mutes all sound inside the template—such @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} rolls automatically fail.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Speak Language", "name": "Speak Language", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

This power allows a character to speak, read, and write a sapient language other than his own. A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll allows the user to appropriately use and understand slang and dialect as well.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Stun", "name": "Stun", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

Stun shocks a target with concussive force, sound, light, magical energy, or the like.

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A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{successful} casting means the victim must make a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Vigueur} roll (at -2 with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll) or be @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Stunned]{Stunned}.

Modificateurs

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" }, { "id": "Summon Ally", "name": "Summon Ally", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
\n

This power allows the character to summon a magical servant from nothing. The ally typically takes the form of a basic humanoid of the appropriate @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} but can appear differently based on the caster’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trappings]{Aspect}. It materializes anywhere in @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{Range}, and with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll, it’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Special Ability (Resilient or Very Resilient)]{Resilient}) as well.

\n

The ally acts on its creator’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Action Cards (Initiative)]{Action Card} and follows her commands to the best of its ability. It has no personality, creativity, or emotions. When the power ends or the ally is @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Incapacitated}, it fades into nothingness, leaving no trace behind.

\n

The type of servant that can be summoned depends on the caster’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Advancement]{Rank}. With the GM’s approval, the player may swap abilities. If a hero wants an attendant in the form of a @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Dog / Wolf]{wolf}, for example, the caster might exchange the @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Shooting]{Tir} skill for @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Survival]{Survival} so that the “animal” can track its foes.

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SUMMON ALLY
RankCostServant
Novice2Attendant
Seasoned4Bodyguard
Veteran6Mirror Self*
Heroic8Sentinel
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*Mirror Self costs +2 power points per Rank above Veteran to a maximum of 10 PPs at Legendary

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Modificateurs

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STATBLOCKS

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Attendant

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Attributes: Agility d4, Smarts d4, Spirit d4, Strength d4, Vigor d4
Skills: @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Fighting]{Fighting} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Shooting]{Tir} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Stealth]{Discrétion} d6
Pace: 4; Parry: 4; Toughness: 4
Special Abilities:

\n\n

 

\n

Bodyguard

\n

Attributes: Agility d6, Smarts d4, Spirit d6, Strength d6, Vigor d6
Skills: @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Fighting]{Fighting} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Intimidation]{Intimidation} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Shooting]{Tir} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Stealth]{Discrétion} d4
Pace: 6; Parry: 5; Toughness: 7 (2)
Edges: @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.First Strike]{First Strike}
Gear: Melee attack (Str+d6).
Special Abilities:

\n\n

 

\n

Mirror Self
The ally is a clone of the caster except: it’s an @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Wild Cards and Extras]{Extras}; it has the same number of current @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{Points de pouvoir} as the caster after subtracting for this casting; it cannot use the summon ally power; its @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{skills} (but not @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{attributes}) are one die type less (minimum d4) than the original; it has identical mundane equipment (no magical qualities, disappears when the power expires); has the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Special Ability (Construct)]{Construct} and @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Special Ability (Fearless)]{Fearless} abilities.

\n

 

\n

Sentinel
Attributes:
Agility d6, Smarts d6, Spirit d8, Strength d12+2, Vigor d10
Skills: @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Fighting]{Fighting} d10, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Intimidation]{Intimidation} d10, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} d8
Pace: 6; Parry: 7; Toughness: 13 (4)
Edges: @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.Arcane Resistance]{Arcane Resistance}, @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.Improved Sweep]{Sweep (Improved)}.
Gear: Melee attack (Str+d8).
Special Abilities:

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" }, { "id": "Telekinesis", "name": "Telekinesis", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Telekinesis is the ability to move objects or creatures (including oneself) with arcane will. It has a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Force} of d10, or d12 with a raise.

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Unwilling opponents resist the caster’s @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} with an @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{opposé} @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme} roll when targeted and at the start of each of their @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Actions]{turns} afterward until they’re released. They can be moved up to the caster’ @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect} per turn in any direction, and can be bashed into walls, ceilings, or other obstacles for Str+d6 @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Dealing Damage]{dégâts}. Dropped creatures suffer @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Falling]{falling damage} as usual.

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Telekinetic Tools: A caster can wield tools (including weapons) with telekinesis as an action. Use the caster’s relevant @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{skill} when attacking in this way (not his @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill}).

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" }, { "id": "Teleport", "name": "Teleport", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Teleport allows a character to disappear and instantly reappear up to 12″ (24 yards) distant, or double that with a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}. Teleporting to an unseen location incurs a -2 penalty on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll.

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Opponents adjacent to a character who teleports away don’t get a free attack (see @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Withdrawing From Melee]{Withdrawing From Melee}).

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If casting teleport on a willing subject, the caster decides where they move to, not the target.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Wall Walker", "name": "Wall Walker", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Wall walker allows the recepient to walk on vertical or horizontal surfaces. With @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Succès}, she moves at half her normal @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Allure}. With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, she may move at full @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{Allure} and even @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Movement]{run}.

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If forced to make an @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} roll to climb or hang on to the a surface, she adds +4 to the total.

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Modificateurs

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" }, { "id": "Warrior's Gift", "name": "Warrior's Gift", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{successful} @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Arcane Backgrounds]{arcane skill} roll, the recipient gains the benefits of a single Combat @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Edges]{Edge} chosen by the caster. The caster (not the recipient) must have the same @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Advancement]{Rank} or higher as the Edge’s Requirements. With a @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse}, the recipient gains the Improved version of the Edge (if there is one, and even if he doesn’t meet the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Edges]{Rank Requirement}).

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Modifiers

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" }, { "id": "Zombie", "name": "Zombie", "description": "Voir SWADE p. xx", "description_full": "
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Zombie grants animation and basic intelligence to the remains of a once-living being. The summoned horror is obedient but literal-minded in its duties. It isn’t telepathic, and must be controlled by voice.

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The being has the physical skills it had in life, but its @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Intellect}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Âme}, and related @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{skills} are reset to d4. A @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{Prouesse} on the @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Trait Rolls]{casting roll} increases any one of their @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Traits]{Traits} by one die type (caster’s choice).

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Corpses aren’t summoned by this ability, so there must actually be a supply of bodies in @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Range]{Range} (GM’s call).

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An undead @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Damage Effects]{Incapacitated} by damage can’t be raised with this power again.

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Modificateurs

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Zombie Creatures

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Animals and other creatures can also be raised with this foul ability! The cost is 2 for a creature of @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} -1 or -2, 3 for @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} 0, and 1 for a Small @Compendium[swade-core-rules.swade-bestiary.Swarm]{Swarm}, 2 for a Medium Swarm, or 3 for a Large Swarm.

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Larger creatures cost 3 + @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Size and Scale]{Taille} in Power Points. For example, an undead grizzly (Size 2) costs 5 Power Points to raise.

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Magical or supernatural @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Bestiary]{Special Abilities} aren’t conferred to the undead form, but those inherent to the creature are, such as @Compendium[swade-core-rules.swade-edges.Improved Frenzy]{Improved Frenzy}, @Compendium[swade-core-rules.swade-rules.Reach]{Reach}, a swarm’s attack, etc.

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Additional zombie creatures cost half their base cost if raised at once, instead of the +1 listed for Additional Zombies (round up, minimum of 1).

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Zombie

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These walking dead are typical groaning fiends looking for fresh meat.

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Attributes: Agility d6, Smarts d4, Spirit d4, Strength d6, Vigor d6

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Skills: @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Athletics]{Athlétisme} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Fighting]{Fighting} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Intimidation]{Intimidation} d6, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Notice]{Perception} d4, @Compendium[swade-core-rules.swade-skills.Shooting]{Tir} d6

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Pace: 4; Parry: 5; Toughness: 7

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Edges:

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Special Abilities:

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" } ] }